Temat: slychac silnik!
esiuabek-jak ja lubie takie rady..... dla mnie półsierodki takie jak uchwyt też są dla jak to stwierdziłeś"lamerów chcących się pochwalić przed sąsiadami..." mysisz,że taki uchwyt duzo lepiej będzie masował niż magnes od AS 100? jak już coś to tylko dziurka w dach. Sirio AS 100 to bardzo dobra antena.ja bym najpier poszukał co sieje.może alternator?podłacz na próbe bezposrednio pod akumulator i zobaczysz.. a podłączenie na stałe nie dyskwalifikuje przenoszenia radia do innego samochodu.mozesz zrobić sobie dwa kable łączone na kostce...czyli jeden do swojego auta,a drugi kawałek przewodu zakończony wtykiem do zapalniczki. Użytkownik dudi...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=64109



Temat: Budowa alternatora-opis
Panie Elektrotech.Z niefachowej literatury przepisujesz pan banialuki.A właśnie,że alternator posiada komutator tylko to się nazywa w alternatorze,tak-pierścienie ślizgowe wirnika.W elektryce część po której pracują szczotki węglowe lub blaszki stykowe (stara historia) nazywamy komutatorem.Tylko niektóre rodzaje silników elektrycznych nie posiadają komutatora,a dlatego że ich wirnik jest magnesemstałym.Z resztą opisu alternatora się zgadzam.
Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=2427


Temat: Prądnica motocyklowa a magnesy stałe.
Pierwszy zgrzyt (i wystarczający): prądnica to urządzenie prądu stałego. Posiada komutator, który umożliwia przełączanie uzwojeń twornika. Jeśli wprowadzisz magnesystałe, to uzyskasz urządzenie prądu zmiennego, które to trzeba będzie wyprostować. I które nijak nie będzie współgrało z dostarczanym dotychczas przez prądnicę stałym. Czyli krótko - NIE DA SIĘ. Alternatywą pozostaje montaż alternatora od nowszej jawy, czy też mz, iża lub wymiana całości na jakiś zestaw ze stałym kołem magnesowym (plus zapłon CDI, co jest dodatkową zaletą).
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1511247.html


Temat: Prądnica motocyklowa a magnesy stałe.
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten pomysł odrzucam.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1511247.html


Temat: elektrownia wiatrowa domowym sposobem
Alternator do wiatraka to ciężka sprawa - wymaga ok 1000 obr/min - lepiej go przerobić.Należy zmienić wirnik z elektromagnesem na wirnik z magnesamistałymi.Po tej zmianie będzie pracował na takiej zasadzie...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1303496.html


Temat: budowa elektrowni z alternatora samochodowego jak zrobić
witam kiedys widzialem jak w necie na youtube przerabiaja alternator zrobilem tak alternator od audi rozebralem go i wymienilem uzwojenie wirnika na magnesstaly pierscieniowy z glosnika dokladnie 3 sztuki wyciagnalem szczotki nie wiem co teraz zrobic czy to zadziala czy nie??? zlozylem i zadnej reakcji??? czy pole magnetyczne jest za male ?? czy moze trzeba zmienic pole magnetyczne odwracajac magnesy?? alternator...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1423496.html


Temat: Jawa Babetta Automatic pali żarówki...
12V to tylko umowa! Napięcie tak bardzo się zmienia w zależności od obrotów, obciążenia i stanu magnesów, że prawie nie ma sensu go określać jedną liczbą. Dlatego żarówki trzeba dobrać eksperymentalnie....
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1679872.html


Temat: Regulator tyrytorowy, jak podłączyć?
Zwieranie do masy to standardowa metoda regulacji napiecia w motocyklach i skuterach posiadajacych pradnice z magnesamistalymi. Nadmiar mocy wydziela sie w radiatorze tyrystora/tyrystorow. Kolego p-p141, podlaczenie masz rozrysowane na schemacie ktory zalaczyles: trzy przewody z uzwojen alternatora ida na regulator (ktory dodatkowo jest podlaczony do masy), z regulatora wychodza trzy przewody na mostek trojfazowy (ktory rowniez podlaczony jest do masy), z...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1509203.html


Temat: Regulator napięcia w motocyklu potrzebna pomoc.
Witam Opisany przez Konrad324 schemat mało, że jest z błędami to nie nadaje się do tzw. magneta, czyli alternatora ze wzbudzeniem od magnesów stałych! Idę o zakład, że napięcia na wysokich ... W tego typy alternatorach o małych mocach stosuje się regulatory równoległe a nie szeregowe. Propozycję kolegi mczapski uważam za jedyne rozsądne rozwiązanie. Trzeba jednak mieć trochę wiedzy z elektroniki i znać...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1694027.html


Temat: Jaka jest zasada działania tego "czegoś"?
Bardzo prosto Po primo, nie jest mocną stroną tej babeczki malowanie paznokci Ale co do pomysłu - zwykły alternator ze zwbudzeniem z magnesustałego, nie elektromagnesu jak to jest w przypadku alternatora w aucie. Kazdy silnik z magnesamistałymi po wprowadzeniu w obieg bedzie generował prad, trzeba by było przesledzic który elektromagnes wtórny a który pierwotny - pewnie 2 przeciwne to wtórne...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1358782.html


Temat: Prądnica czy alternator co wybrać?
nafrezowaniu klika magnesow neodymowych - takie rozwiazania sa na necie. Energia z paneli PV jest na naszej szerokosci geograficznej problematyczna panel musi byc bardzo duzy zwlaszcza jak ma pracowac w zimie....
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1416253.html


Temat: Jak to jest z tymi alternatorami?
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika, i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik elektryczny z magnesami, normalnie kiedy masz go na stole i nic do niego nie podłączasz, możesz ... inaczej jak dwa zaciski tego silnika zewrzesz razem, wtedy wirnikiem kręci się naprawdę super ciężko. To samo dotyczy alternatora, uzyskane obroty z silnika powodują powstawanie pola magnetycznego które prowadzi do wytworzenia energii elektrycznej prądu stałego, teraz różnica między silnikiem który opisałem a alternatorem, polega na tym że sinik taki jest podłączony do specjalnego napędu gdzie na wyjściu prądowym są układy tranzystorowe i wszelaka logika obniżająca pobór prądu przez taki silnik. Natomiast w alternatorze są już wewnątrz zamontowane układy typu diody prostownicze i regulator napięcia, służące nie tylko do ustabilizowania napięcia wyjściowego, lecz również...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1683443.html


Temat: stabilizacja napięcia w maszynie bezszczotkowej - problem
Tak, ale tam jest magneśnica i magnetowód, jeśli mówimy o tym samym alternatorze. A tutaj są magnesystałe, czyli przerośnięte dynamo. I reguluje się to mostkiem sterowanym, tyrystorami. A swoją drogą,...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1438319.html


Temat: Alternator samowzbudny
lecz prądnicą komutatorową i jest tam wykorzystany magnetyzm szczątkowy. Aczkolwiek nie obserwuję na bieżąco i mogę mieć wiedzę nieaktualną jako, że alternatory upowszechniły się. Część motocykli wyposażono w urządzenia z magnesamitrwałymi.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1316953.html


Temat: Urządzenie ze złomowiska - silnik czy prądnica?
Nie masz racji kolego, ponieważ nie chcesz sam poszukać co to alternator więc sam ci w skrócie wyjaśnię: Te dwa pierścienie zasilają elektromagnes na wirniku który generuje pole magnetyczne, pole to wirując razem z wirnikiem indukuje napięcie w trójfazowym uzwojeniu stojana. żeby urządzenie przerobić na silnik trzeba na stałe zasilić wirnik (stanie się magnesem) a na stojan podać trójfazowy prąd z falownika....
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1431968.html


Temat: stary akumulator czy cos z elektryka?
" />Na wolnych obrotach będzie chodziło bo elektromagnesy alternatora mają pewną własną magnetyczność jak magnesystałe ale zapomnij o jeździe. Zdejmij klemy i włącz światła. Zobaczysz co się stanie. Autko powinno zgasnąć i ewentualnie diabli powinni wziąć alternator. Ludzie nie kombinujcie tak. Alternator jest obcowzbudnym źródłem prądu więc z definicji potrzebuje wstępnego zasilania elektromagnesów stojana.
Źródło: nubira.info/viewtopic.php?t=2140


Temat: Problem z ładowaniem (polo fun 1.4 tdi)
bo istnieje takie zjawisko jak magnetyzm szczątkowy. Wirnik alternatoraalternatora wytwarza stałe pole magnetyczne (generalnie stałe bo się zmienia jego wartość ale bardzo powoli w zależności od RPM i obciążenia w ten sposób jest utrzymywane 14,4 V na wyjściu) i to stałe pole magnetyczne namagnesowuje metalowe części wirnika (tworzy słabiutki magnesstały ) dzięki temu zjawisku alternator zaczyna ładować bez dostarczenia energii...
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14112


Temat: Ile pobieraja pradu wlaczniki swiatla
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości news:fg5hr5-fsi.ln1@ncc1701.lechistan.com... Ghost pisze: Generalnie jeśli alternator nie ma szczotek, to na wirniku ma magnesstały i najprawdopodobniej będzie właśnie taki bocznikujący regulator.
Źródło: forum.domki.net/viewtopic.php?t=809


Temat: Niewielka elektrownia na ogródku działkowym
Jeśli mogę coś poradzić, to odpuść sobie alternatory i prądnice samochodowe, poniewaź są to urządzenia wysokoobrotowe. Z wiatraka o średnicy koła wiatrowego równej 3m i trzech łopatach jesteś w stanie uzyskać, ... związku z tym zastosowanie prądnicy samochodowej, bądź alternatora mija się z celem. Co do gotowych prądnic, to można nabyć profesjonalnie wykonane i drogie prądnice większej mocy z firmy Komel, trochę gorsze i nieco tańsze z firmy Swind. Tańsze gotowe rozwiazania, to pradnice chińskie takie jak opisane tutaj. Można spóbować zaadaptować silnik prądu stałego ze skutera elektrycznego, ale nie wiem na ile ten pomysł jest dobry. Z domowych sposobów pozostaje budowa "amerykana" lub przeróbka silnika od pralki na prądnicę z magnesami neodymowymi. Pozdrawiam i życzę dużo wytrwałości!
Źródło: wiatraki.memu.pl/viewtopic.php?t=52


Temat: Magnum 200 - Schemat
... fazę to mamy trzy i silnik synchroniczny (alternator) ez stałymimagnesami mamy!!)
Źródło: motokirc.pl/viewtopic.php?t=2873


Temat: Dobieranie akumulatorów.
" />W prądnicach z magnesamistałymi nie da się łatwym i tanim płynym sposobem regulaować napięcia tak jak w alternatorze. Mój regulator działa prawie jak ebla tylko że jest dużo tańszy. ... malucha?? on steruje natężeniem prądu na wirniku alternatora i ma moc góra 40W.
Źródło: motokirc.pl/viewtopic.php?t=16844


Temat: Budowa alternatora-opis
Alternator to prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Alternator jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze jest jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne, tak by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające przez uzwojenia statora (stojana). Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który wymaga napięcia stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Czasem zawiera też wbudowany regulator napięcia. Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego do wzbudzania alternatora (alternator 9-diodowy). Układ taki zapewnia, że podczas małych obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej przy wyłączonym silniku wirnik alternatora nie jest magnesowany i nie pobiera prądu z akumulatora, jak to się dzieje w prądnicach lub alternatorach 6-diodowych. W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. Obecnie alternatorów używa się coraz częściej, ponieważ są znacznie lżejsze od prądnicy prądu stałego i zdolne do oddawania maksymalnego prądu już przy niewielkiej prędkości obrotowej wirnika. Strzałki pokazują napięcie wytwarzane w uzwojeniach alternatora przez wirujący magnes http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/3phase-rmf-noadd-60f-airopt.gif
Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=2427


Temat: Honda Shadow - brak ładowania
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesachstałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, ... gdyby nie było regulatora, uwzględniając spadki napięć na diodach, po około 1V, otrzymamy że napięcie skuteczne z alternatora, powinno wynosić 14,4+2*1=16,4. W tych obliczeniach, nie uwzględniamy napięcia szczytowego, które w tym ... więcej energii. On też ma określoną sprawność. Tak więc alternator podczas jazdy robi za baterię. Teraz powinieneś zmierzyć to napięcie nie względem masy (obudowy), ale pomiędzy końcówkami uzwojeń. i musi być...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1396688.html


Temat: Honda Shadow - brak ładowania
Dzięki za wyjaśnienia Alternator jest ze stałymmagnesem. Jak znajdę czas to będę to wszystko rozkręcał... i pewnie dalej pytał
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1396688.html


Temat: Regulator napięcia prądnicy - układ elektroniczny.
A ja tak sobie myślę... skoro masz tę prądnicę, to nawet nie wiem do jakich to obrotów byś jej nie rozbujał to i tak stałego na wyjściu nie wyda... siłą rzeczy ... prądnicy. Jeśli jest to prądnica z magnesamistałymi - to napięcie wyjściowe zależy dość ściśle od obrotów więc potrzebujesz regulator napięcia podobny do tych jakie stosuje się w motocyklach gdzie jest ... pojęcia, ale jedno jest pewne mógł przy okazji produkcję kaloryferów i grzałek elektrycznych otworzyć Jeśli jest to prądnica z oddzielnym uzwojeniem wzbudzenia, no to tu jak pisałem alternatory samochodowe pomogą. Natomiast...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1376902.html


Temat: Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator
" />Od kiedy do działania maszyn samowzbudnych jest potrzebny magnes ? Owszem wykorzystuje sie go w prostszych urządzeniach bezszczotkowych ale przecież istnieje cała masa maszyn prądu stałego komutatorowych samowzbudnych . Nie ma to nic wspólnego z alternatorem ale zasada jest podobna do wzbudzania wykorzystuje sie zamiast magnesów stałych prąd płynący przez uzwojenia. Dla mnie jest to maszyna samowzbudna bo po odłączeniu obwodu z żaróweczką doskonale on nadal działa bez zewnętrznego wzbudzania , co lepsze większość alternatorów wystartuje bez tej żarówki , magnetyzm szczątkowy w zupełności wystarczy. Obwód ten jest niejako dla pewności startu ... całkiem przyzwoitą kontrolę działania alternatora. Nie można bezkrytycznie podchodzić do tematu bo jest możliwe sytuacja że alternator nie ładuje a lamka nie zaświeci ale w większości przypadków np pęknięcia paska, lamka...
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=2572


Temat: mierzenie prędkości modelu
" />Nie, to nie jest takie proste . Silnik nie potrzebuje wzbudzenia, bo posiada magnesystałe wirujące, a cewki wewnątrz są nieruchome. Napięcie z tych cewek prostuję w prostowniku złożonym z sześciu diod, podobnie jak w alternatorze samochodowym. Pomiar w procku napięcia i prądu umożliwia przeniesienie wyniku pomiaru (iloczynu) bezpośrednio na LCD lub komputer. Uzwojenie podpiąłem w gwiazdę - mam wyższe napięcie....
Źródło: forum.rcauto.pl/viewtopic.php?t=19722


Temat: Ile pobieraja pradu wlaczniki swiatla
Ghost pisze: Generalnie jeśli alternator nie ma szczotek, to na wirniku ma magnesstały i najprawdopodobniej będzie właśnie taki bocznikujący regulator.
Źródło: forum.domki.net/viewtopic.php?t=809


Temat: zwykły silnik trójfazowy prądnicą dwufazową obcowzbudną
trzech uzwojeń stojana, podłączone do niewielkiego napięcia stałego o regulowanej wartości wytwarza stałe pole magnetyczne, które indukuje prąd w wirujących zwartych uzwojeniach rotora. Ten indukowany prąd powoduje, że wirnik zaczyna być ... alternatorach samochodowych. Taka prądnica dwufazowa nie będzie miała zaskoków, bo zaczyna stawiać opór dopiero przy obrotach, które zaczynają indukować prąd w zwartych cewkach rotora. Czyli start bez żadnych oporów - co jest dużą zaletą w porównaniu z prądnicami opartymi na magnesachstałych. Czekam na zakupiony silnik do testów tego rozwiązania. Jeśli ktoś ma silnik pod ręką to chętnie skorzystam z jego doświadczeń...
Źródło: wiatraki.memu.pl/viewtopic.php?t=124


Temat: Srad gubi prąd
Witam jeżeli można rozwinę trochę temat alternatora. Na początku w motocyklach wystarczały prądnice prądu stałego ale z czasem zrastało zapotrzebowanie na prąd i zostały one wyparte przez prądnice prądu zmiennego czyli alternatory. Zbudowane są one z dwóch zasadniczych elementów statora(częśc nie ruchoma)i wirnika obracającego się wewnątrz lub na zewnątrz statora. W stalowym statorze umieszczone są uzwojenia będące tak na prawdę trzema oddzielnymi ... Tak więc wirnik jest elektromagnesem poruszającym się wewnątrz lub na zewnątrz potrójnej cewki. W wyniku indukcji magnetycznej powstaje trójfazowy prąd zmienny. Na obudowie alternatora zamontowany jest układ prostowniczy składający się z diod które zmieniają prąd zmienny na stały, mogący zasilac odbiorniki i akumulator. W odróżnieniu od prądnicy prądu stałego , w której szczotki poprzez komutator muszą zbierac cały prąd wytworzony w generatorze , przez pierścienie ślizgowe przepływa tylko mały prąd wzbudzenia z akumulatora. Nie ma iskrzenia nie ma strat prądu, szczotki zużywają się w nie wielkim stopniu.Najprostsze i najmniej zawodne są alternatory z magnesemstałym, które nie wymagają prądu wzbudzenia. Prądnica mogła by podołac zapotrzebowaniu na prąd ale tylko przy wysokich obrotach, gdy obroty są niskie jej wydajnośc jest bardzo mała. A wiec co za tym idzie przy dużym poborze prądu podczas jazdy w mieście przy częstym zatrzymywaniu prądnica nie dała by rady. Alternatory mają większe możliwości i pracują odpowiednio wydajnie również na niskich obrotach. Na dodatek są mniejsze i lżejsze od prądnic o porównywalnych parametrach. A więc dla wszystkich zainteresowanych w naszych motocyklach mamy alternatory i nie ma co do tego już chyba żądnej wątpliwości....
Źródło: gixxer.pl/viewtopic.php?t=225





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  alternator z magnesami stalymi
blog saphiry